[Inwentaryzacja w LP] (brak tematu)

Krzysztof Świerkosz krzysztof.swierkosz w life.pl
Śro, 19 Wrz 2007, 11:55:51 CEST

Widzę że przedmioty dyskusji wzbudził zywy odzew i super. Nie będę się
więc rozpisywł bo znikam za dwa dni, i mam jeszcze trochę roboty, ale
hasłowo:
1. BUL-e nie miały wyjścia - musiały wejść w tzw. "inwentaryzację". U
mnie na szczęście wszytsko jest OK, a na Opolszczyźnie siedzi zespół
Arka Nowaka, więc Brzeg wyjdzie z tego obronną reką, ale taki Poznań np.
szanse ma malutkie. Jeśłi jednak faktycznie zrobią dokumentację
zdjęciową wszystkich płatów jak mają winstrukcji - ten potężny materiał
da sie przeanalizowac kameralnie i poprawić jeśli ktoś będzie
zainteresowany.
2. Wrocławska RDLP po pół rokuudawania że ich to nie dotyczy dostała
potężnie po garach i rzuciła się do pracy. Tylko kilka Nadlesnictw
odwazyło się robić siedliska leśne własnymi siłami i te poległy
(skontrolowałem wybiórczo 4 z nich). Nagminne błędy - te same jakie
wskazywał Paweł w drugim emailu. Dlatego ogólna uwaga - dane uzyskane z
Nadleśnictw które robiły to same i bez żadnej kontroli sa niewiarygodne,
szczegolnie jesli chodzi o układy 9110-9130; 9180-9170; 9190-9170-91F0;
91E0-91F0. Wynika to oczywiście z tempa prac, braku indywidualnych
szkoleń, rzadko (lecz także) z lekceważenia.
Nowum jest że moja RDLP zamówiła u specjalistów "wewnętrzne" kontrole i
raporty, które mają dac odpowiedź na pytanie co jeszcze nalezy poprawić
bez angażowania w to Warszawy. Po początkowym lekceważeniu podeszli już
poważnie.
3. Nieleśne wszędzie robili specjaliści. Zwierzaki także.
4. Wbrew zgłaszanym na poczatku wątpliwościom, mimo niewątpliwych
uproszczeń które się pojawią w wynikach całość inwentaryzacji u nas
oceniam co najmniej na 4! Tyle nowych stanowisk które padły w ciągu tego
roku nie znaleźliśmy w ciągu poprzednich 10 lat. Doszły nowe dla DS
gatunki (Verigo moullisiana, aktualne stanowisko Buxbaumia aphylla);
mnóstwo nowych stanowisk kumaków, traszki górskiej, pachnicy,
modraszków, barczatki i Lycaena dispar. Efektem będzie konieczność
utworzenia nowych obszaów Natura, czego z pewnością nie spodziewali się
zleceniodawcy hi hi.
5. Podzielam większość uwag jakie padły na forum a propos 91T0 oraz
niezgodności między TSL a siedliskami Natura 2000, ale wierzcie mi, to
wszytsko się będzie powolutku wyrównywać. Owszem - kategoryzacja ocen
stanu, brak opisów siedlisk nielesnych w Oblesach - wszytsko prawda. Ale
nie przekreśla to ogromnej roli pozytywnej tego roku.
Na dziś tyle
Pozdrawiam wszytskich.
Krzysiek