[Inwentaryzacja w LP] siedliska

kasia_baranska w interia.pl kasia_baranska w interia.pl
Śro, 19 Wrz 2007, 12:50:46 CEST

> I jeszcze jedna ważna kwestia. Przy siedliskach nieleśnych w raportach
> pojawiło się wielokrotnie hasło %uFFFD użytki ekologiczne. Podczas
> inwentaryzacji wyszło na jaw, że część tych rzekomych użytków to po
> prostu nieudane uprawy, mizerne sosny na rabatach lub próby czegoś w
> dawnych latach co nie wyszło. Czy ktoś ma podobne do świadczenia?

Niestety, również mam wrażenie, że znaczna część użytków ekologicznych jest tworzona w miejscach %u201Eniewygodnych%u201D a nie cennych przyrodniczo. Leśnicy tłumaczą się tym, że każdy centymetr kwadratowy w nadleśnictwie musi być wykorzystany %u2013 jeśli nie gospodarczo to w inny sposób. Też spotkałam kilka użytków, które nie przedstawiają wielkiej wartości przyrodniczej i właściwie nawet sami leśniczowie i specjaliści od ochrony przyrody nie wiedzą dlaczego powstały. Chociaż właściwie może takie działanie jest lepsze niż zalesianie na siłę skarp o nach. 45 stopni lub kombinowanie z %u201Ebagnami%u201D.

Pozdrawiam
Katarzyna Barańska

Fajne i smieszne. Zobacz najlepsze filmiki!

>>> http://link.interia.pl/f1bbb