[Inwentaryzacja w LP] Podsumowanie - RDLP DSl, nieleśne

Krzysztof Świerkosz krzysztof.swierkosz w life.pl
Pią, 19 Paź 2007, 13:10:14 CEST

Michał Smoczyk napisał(a):

>Zgadzam się w zupełności, to nie 6510. Jak już pisałem wcześniej w
>trakcie inwentaryzacji wciągaliśmy do 6430.

Oczywiście.

>Dokładnie, warunkiem wykazywania jest bogactwo florystyczne, a takich
>płatów nie jest wiele. Na terenach leśnych, gdzie inwentaryzowałem nie
>było ich prawie wcale. Wąskich pasów z bliźniczką ubogich
>florystycznie na brzegach lasu nie wykazywałem.

Tu się przyznaję, tarktowałem szerzej i już nie będę.

>W instrukcji inwentaryzacyjnej siedlisk nieleśnych dla LP było
>nadmienione, żeby wilgotne łąki wykazywać jako 6510. I tak też robiliśmy.
>
>Natomiast takie płaty Cirsietum rivularis które były mocno zabagnione,
>związane z wapieniem (o czym pisał wcześniej Krzysiek Świerkosz), z
>dużym pokryciem warstwy mszaków, większym udziałem niskich turzyc, np.
>Cirisetum rivularis caricetosum davallianae, C. r. caricetosum nigrae
>zaliczałem do 7140 - bo są to właściwie siedliska niskotorfowiskowe.
>Zwłaszcza że takie łąki najczęściej występują w kompleksie z mechowiskami.

No widzisz, a ja to jednak dawałem do 7230 bo jak się wrzuci do jednego
worka z 7140 to jak zrównać Cirsietum rivularis z turzycowiskami z
Scheuchzerio-Caricetea?

Ewka na gromy nie zasługje oczywiście bo ma rację i słusznie kilka
rzeczy wyciąga na wierzch.
I tyla
K.