[Inwentaryzacja w LP] Podsumowanie - RDLP DSl, nieleśne

Paweł Pawlikowski p.pawlikowski w uw.edu.pl
Czw, 18 Paź 2007, 23:02:41 CEST

> Natomiast takie płaty Cirsietum rivularis które były mocno zabagnione,
> związane z wapieniem (o czym pisał wcześniej Krzysiek Świerkosz), z
> dużym pokryciem warstwy mszaków, większym udziałem niskich turzyc, np.
> Cirisetum rivularis caricetosum davallianae, C. r. caricetosum nigrae
> zaliczałem do 7140 - bo są to właściwie siedliska niskotorfowiskowe.
> Zwłaszcza że takie łąki najczęściej występują w kompleksie z mechowiskami.

chyba do 7230 a nie do 7140?

ja przyjmowałem:
7230 - mechowiska zasilane wodami podziemnymi, czyli w warunkach niżowych
zwykle wyraźnie alkalicznymi;
7140 - mszary torfowisk przejściowych, ew. (co mi się mniej podoba, ale
takie ujęcie przyjęto w "Manualu..." i co za tym idzie w naszych
"Przewodnikach...") topogeniczne mechowiska powstające w wyniku zarastania
zbiorników wodnych

pozdrowienia,
Paweł Pawlikowski