[Inwentaryzacja w LP] uwagi ogólne

Krzysztof Świerkosz krzysztof.swierkosz w life.pl
Wto, 2 Paź 2007, 17:27:57 CEST

Dokladnie!
Jesli chodzi o Karkonosze to namawialem Ludwika Zolnieza i Bronka Wojtunia
zeby tak wlasnie zaliczyli wszytskie traworosla, podobnie sa potraktowane
(widzialem juz mapy) na Sniezniku Klodzkim.
Nasze Podreczniki, o czym juz chyba wspominalem, w wielu miejscach
rozmijaja sie z Manual Interpretation. Zalezy jak dany autor potraktowal
temat (czy powanie czy nie) i ile mial czasu. Niektorzy nie byli w stanie
bo mieli za duzo rozdzialow (jak Asia P.), i tak cudem z tego wyszla. Ale
fakt ze do poprawienia jest bardzo duzo.
Krzysiek Swierkosz
(sorki za brak diakrytycznych ale pisze z Lanzarotte).
Pozdraw
Krzysiek

Stanisław Kucharzyk <stku w go2.pl> napisał(a):
> Witam
> Przepraszam, że jeszcze raz wrócę do tematu ale być może dlatego że
> pytanie było po dłuższym cytacie uszło uwagi czytelników.
> W polskim podręczniku przy opisie siedliska 6430 wymienione są tylko
> ziołorośla z Betulo-Adenostyletea natomiast  ani słowa o traworoślach z
> tej samej klasy z dominującymi Calamagrostis arundinacea i Calamagrostis
> villosa.
> Przynajmniej w Niemczech
> http://www.umwelt.sachsen.de/lfug/natur-landschaftsschutz_lr_6430.html i
> Czechach
> [...]

Muzeum Przyrodnicze Uniwersytetu Wrocławskiego
ul. Sienkiewicza 21
mobile 601354328